Idag så ska vi...

... spela teater.

Vi har ju som vanligt delat in oss i några grupper här på Korpberget som ska redovisa  sina uppgifter inför de som går primären här nu... och gruppen som jag tillhör ska redovisa steg 5, 6, 7 och 8 i form av en teaterpjäs... vi har snickrat ihop ett starkt kriminaldrama i bästa Lars Noren anda... med mycket skuld och skam och en hel del guderi... varvat med en inre strid där andliga principer har en tuff fight att gå mot karaktärsdefekterna... igår repeterade vi för fullt och nu så hoppas vi att vårt drama sitter som det ska... vi räknar med att pjäsen kommer att ta ca. 10 minuter... och vi ser med skräckblandad förtjusning fram emot premiären... och jag hoppas att jag inte tagit vatten över huvudet...

... jag ska nämligen gestalta... GUD.


Vi har ju alla friheten att välja vad vi vill tro på... sen kan vi om vi vill kalla det för Gud.

Efter vår redovisning så åker vi hem... och jag fick precis ett sms som bad oss om att köra försiktigt för att det är halt på vägarna i våra hemtrakter... här uppe i Kramfors är det mest kallt... och vi håller tummarna för att bilen ska starta... inget som vi kan ta för givet... vi fick ju inte liv i den igår... men med leffe bildoktor som chafför är oddsen goda... han är en rackare på bilar.

Kommentarer :

#1: Mia

Så spännande! och att få vara GUD... om så bara för 10 min... måste kännas STORT hehe Hoppas allt gick bra :)) och jag säger samma om körningen... här är attans halt...

kram mia

skriven
#2: peter

Det gick jättebra... men GUD vet jag inte om jag var... nä jag var nog mest... peter L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :