Lååååånga dagar...

... blir det ibland.

Igår var jag och pratade inför ett gäng människor i Ljungby och var inte hemma föränn vid 22.30... och det är sent för en så gammal gubbe som mig... för jag har blivit lite känslig för det här med att få den sömn jag behöver... det tar på krafterna att bli äldre... rent fysiskt... tack och lov så kompenseras ju det med ett allt större lugn för livet i övrigt... det finns helt enkelt inte så många katastrofer längre... färre katastrofer och betydligt fler axelryckningar helt enkelt... skönt.

Och även om igår var en lååååång dag... så är tendesen i mitt liv att tiden bara springer iväg... och fan... det har väl också med åldern att göra... jaja... som det kan va...


Ålderdomen är en intressant upplevelse... på många sätt och vis.

Kommentarer :

#1: Bekele

I normalt åldrande så minskar sömnbehovet men det är bra, du gör dig redo för ålderdomshemmet där "nattas" dem vid 19 tiden....

skriven
#2: Mia

hehe visst går tiden snabbt....

själv kan jag tänka mig att köpa en husbil eller dyl. och kuska runt i på ålderns höst... Fri som en fågel ;-)) flytta till Thailand låter inte dumt heller... ;-))

skriven
#3: Birgitta

Ålder är inte en fråga om år utan om sinnestillstånd....



Gör som jag ....njut och ta emot det som livet bjuder dig...( men du får väl se till att sova om nätterna om du förstår vad jag menar ...)



Kram och sov gott

skriven
#4: Bekele

Det är bra att du njuter man vet aldrig när det tar slut....

skriven
#5: Birgitta

Just därför ska man leva här och nu...tar ett par år innan man lär sig det....

skriven
#6: peter

Här och nu... blandat med att passa på att sova lite om nätterna mellan varven så njuter jag av livet i fulla drag... jag ÄLSKAR att bli äldre... ALLT blir fan bättre...



... och det är nog fan först nu som jag fattar det på riktigt...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Birgitta

De förståndiga människorna existerar , de lidelsefulla lever.......



Kram min vän...

skriven
#8: peter

Tjoho... jag känner att jag lever L... måste bero på att jag väljer att hänga med fina vänner...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :