Stressad...

... och jag behöver vila .

Det är mycket på jobbet nu... och jag har inte riktikt hunnit med allt som jag skulle vilja ha hunnit med... ja jag har t.o.m. missat att göra sådant som jag skulle gjort... viktiga prylar... och som vanligt när jag försöker komma ikapp blir jag bara stressad... och får inte gjort ett skit.

Så jag har tagit långledigt... slutade tidigare igår och tänker börja några timmar senare på måndag... för jag har lärt mig att det kan vara bra att göra tvärtom när det kör ihop sig... istället för att rusa på i 110 kilometer i timmen dra åt handbromsen och få lite distans... så idag tänker jag ta det lugnt... åka ner till havet och göra ingenting medans mitt undermedvetna tar hand om stressen... lägger saker och ting till rätta så att jag kan göra upp en plan... en strukturerad handligsplan som ska ta hand om min stress... men var sak har sin tid... och nu är de tid för... att ta det riktigt. riktigt lugnt... för jag tänker minsann ta det viktigaste först... och det viktigaste för mig är att jag känner ett inre lugn när jag ska ta viktiga beslut.


Idag så får det bli en promenix på stranden för mig... och njuta av lugnet vid havet.

Kommentarer :

#1: Mia

Bra! och hoppas du får en härlig helg med vila

kram mia

skriven

Kommentera inlägget här :