Livet går vidare...

... även efter en tung förslust i fotboll.

Och om jag ska vara ärlig så har jag varit med om värre... vem minns inte när vi forlorade mot Danmark i en direkt avgörande match för att komma till sommarens VM-slutspel i Sydafrika... då var det tungt på riktigt... igår så förlorade vi ju mot ett bättre lag... och viktigast av allt... vi har fortfarande chansen att komma till EM... det är inte kört.

Så nu sitter jag här på VågaVa i Halmstad och skriver blogg... precis som vilken dag som helst... visst lite mer dämpad än om Sverige hade vunnit och Zlatan gjort 4 mål... men ändå... en vanlig dag på jobbet... vilket innebär att jag egentligen inte har en aning om vad som kommer att hända denna dagen heller även om jag har vissa prylar inplanerade i min dagliga onsdags-struktur... som ett morgonmöte 10.15... ett yoga-pass kl 12.00... och ett NA-möte i vår "bonnagrupp" hemma i Lidhult kl. 19.00... det finns såklart några saker som jag vet att jag INTE kommer att göra idag också... oavsett vad som än händer... och det är att INTE peta i mig några droger... nä... INTE ens en endaste liten ynka cigg... nä idag ska jag fortsätta att vara en drogfri narkoman och en rökfri rökare... bara för att jag kan... och vill.


Livet går vidare och medborgarna i konungariket Sverige åker till jobbet precis som vanligt.

Kommentarer :

#1: mia

Jag försöker ju sluta röka... har provat allt flera gånger... så nu har jag gett mig på sista lösningen, tabl Champix :-) man skall ju röka och äta medc. första 14 dagarna... och jag är på 11 dagen.. urkkkk nu börjar ciggen smaka äkligt rent ut sagt.. tände en nyss och släkte efter ett psr bloss :-)) kanske detta kommer att funka på mig! Jag hoppas verkligen det, för jag vill verkligen bli rökfri jag oxså, efter 32 års bollmande.... :-(

Hejja dig som klarar dig så bra!

Kram Mia

skriven
#2: peter

Jag är "bara" en rökfri rökare som har väntat i fem minuter med att tända en cigg... nu i 1 år 10 månader 12 dagar 20 timmar och 28 minuter... svårare än så behöver det inte vara... fem minuter fixar jag ju L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :