Smart och svårstartad...

... var min bil i morse.

Undrar om det berodde på att jag hade förberett den på en köldchock (som faktiskt uteblev) genom att stoppa i en strömsladd som har till uppgift att se till att bilar inte fryser på vintern... min bil reagerade inte som jag ville iallafall... den bara totalvägrade... först så tog det en jävla tid bara att få igång den... och när jag väl fick den att starta så fullkomligt bolmade det ut rök ur avgasröret... jag blev lite orolig och var faktiskt på väg till bildoktorn ett tag innan bilen valde att stabilisera sig... kollade oljan... och kände hur min puls ökade i takt med min osäkerhet på vad fan det var som höll på att hända... när jag kom in till stan så ringde jag min bildoktor för att prata med honom om vad det kunde vara som hade hänt... och vi kom överens om att göra en test... strunta i motorvärmaren i natt för att sedan prova den igen i morgon natt... för han hade en idé om vad det kunde vara... och hör och häpna... min bil är så jävla smart så att den anpassar sig efter olika temperaturer och yttre omständigheter... ja jag fattar inte riktigt... men det gör tydligen min supersmarta bil.


Jag är förundrad över att vara ägare till en själständigt tänkande bil... förundrad och förbluffad.

Men hur smart min bil nu än är så är den ganska dum ändå... för den fattade ju inte att det bara var en simpel strömsladd som lurade plåten av den...

Kommentera inlägget här :