Vinterdäck...

... verkar vara en bra idé.

Nu är sommaren definitivt slut... hösten håller på att övergå i den där mörka och kalla årstiden som när som helst kan bli vinter... och även om det kanske inte är julafton i nästa vecka så kan det bli hur halt som helst på vägarna här i Småland vilken dag som helst... så det börjar bli hög tid att sätta på vinterdäcken... och jag har faktiskt redan nu på morgonen pratat med min granne som är den som har hand om mina däckbyte... det blir en sväng inom honom för att kolla så att vi får rätt storlek på grejerna... fälgar med tillhörande... dubbdäck.

Det snackas mycket om att det inte är så miljövänligt och att det är snudd på dödligt farligt med dubbdäck... men fan... där jag bor är det nog fan betydligt farligare att inte ha dubbdäck... det är min åsikt.

Men det viktigaste är ju faktiskt att jag kan ta mig fram dit jag vill med min bil... det finns ju så mycket fint att se även om dagarna har blivit kortare och vintern närmar sig... jag kan rekomendera ett besök på Tylösand... att promenera längs havet är ju helt ljuvligt... oavsett årstid.


Jag kan verkligen rekomendera en skön höst-promenad längs stranden på Tylösand.

Kommentarer :

#1: mia

Vinterdäck är säkert ingen dum ide`... här var det frostiga rutor på alla bilar, när jag kom hem inatt..

Men hos oss strålar solen idag... och vi har ett härligt väder... och vad gör jag... börjar storstäda, diska och tvätta.... när jag kunde gått ut på en härlig promenad... suck..

Härligt kort på er strand :-))

Ikväll är jag barnvakt till min lille sonson Charlie, som sover över när mamma och pappa vill ha lite egentid ♥ då blir det mys för farmor Mia ;-))

Kram Mia och ha en bra dag i solen

skriven
#2: peter

Här är det också ett helt underbart väder... nästan så att jag funderar på att byta min morgonrock mot ytterkläder...



... eller... va fan... "SKA BARA"... L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: mia

Hahaha nu börjar det ju snart bli mörkt... ingen ide`att gå ur morgonrocken då ;-))

Såg en ny leksak för dig ;-)) men ser ut att komma först nästa år... hehe... men det visste du väl :-))

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vark/article7963634.ab

kram Mia

skriven
#4: peter

Jag kom ut ur min morgonrock och gick för att ta ett snack med kossorna i hagen...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :