Ätstörningar...

... är inget som lockar mig.

Men om jag ska vara riktigt ärlig så börjar jag fundera lite runt det där med vad jag stoppar i mig... eller nja... så här var det... jag tränade ju Zumba igår så att svetten sprutade... jag ljuger fan inte när jag berättar för er att jag kunde vrida ur min T-shirt efter passet igår... man blir rätt varm av att "skaka rumpa"... och eftersom jag numera hör till skaran som stönar högt när jag reser mig från TV-soffan så kunde jag känna mig en liten smula duktig när jag tränade... någonstans så fattar jag ju att det är bra för mig... och att jag svettas så mycket kanske beror på att jag tränar med vikter... vikter i form av minst 10 kilo mer peter än tidigare.

Det finns fördelar och nackdelar med att inte röka längre.

I vilket fall som helst så kände jag mig lite grann på rätt väg efter mitt Zumba-pass... kunde riktigt känna hur smidig och lätt jag kommer att bli inom en väldigt snar framtid... så det var med ett leende på mina läppar jag gled in på MC-Donalds och beställde en milkshake (banan)... och på väg ner i garaget där jag parkerat min bil så kom från ingenstans en tanke... kalla det för en insikt... att milkshaken jag höll i min hand motverkade mitt fantasi om den lätta och smidiga killen som jag håller på att förvandlas till... och jag spann vidare... på allt som jag hört... vad och hur man ska äta... mina polare som bantar och håller på... ätstörningar... katastroftankar... anorexi... bullemi... jag mina tankar skrämde mig.

Jag har aldrig i hela mitt liv tänkt på vad jag stoppat i mig... och när jag tittade på min milkshake och min växande mage så insåg jag att jag mycket väl kan utveckla ett väldigt jobbigt förhållande till mat... och det vil jag inte... nä verkligen inte... men jag vill inte bli tjock heller för jag gillar inte att stöna när jag knyter skorna... men jag vågar fan inte hoppa över milkshaken... eller tänka på vad jag äter... nä min lösning får bli att... öhhhh vet inte riktigt... skaka mer rumpa kanske?


Att dansa är ju hur skoj som helst och förhoppningsvis ett bra sätt att bränna en milkshake.

Fattar fan inte att jag ens en gång skriver detta... det är ju helt overkligt... ska jag bli rädd på riktigt nu?

Kommentarer :

#1: Birgitta

Får väl bli både bra mat och motion/kondition i helgen....



Kram

skriven
#2: peter

Salsa? L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Lotta

Tror en kombination av god mat och motion är svaret. Har själv lyckats med 15kg extra sen min sköldkörtel la av. Har funderat på att börja träna men kommer lixom aldrig till skott med det. En underbart god banan milkshake gör nog varken till eller från :p nån gång ibland. Samtidigt som dessvärre dessa extra kilon får en att stöna när man fixar skorna eller ska hoppa på en herr cykel så vet jag att det inte stör andra så mycket som det faktiskt stör mig... Jag hoppas att levaxinet ska få mig att bli lite piggare snart så den där träningen blir av mer än i bara tanken. Små ler som alltid när jag läser din blogg käre vän.

Varma kramar

skriven
#4: peter

Det är ju precis som du säger... det stör fan ingen annan än mig själv... och det stör mig på riktigt L...



... jag är både glad och tacksam över att du läser min blogg...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Birgitta

Nja..tänkte mera en långpromenad med vovven...men jag är inte omöjlig...jag är med på det mesta.

skriven
#6: peter

En långpromenad låter som ett helt ljuvligt förslag tycker jag... frisk luft i trevligt sällskap... ja tack L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :