Att "äga min historia"...

... är en viktig del i mitt tillfrisknande.

Och det blir tydligt hur viktigt det är för mig när jag märker hur jag reagerar på några få svartvita kort... helt plötsligt så ser jag tydligt... svart på vitt... att det finns ett sammanhang... en familj... en historia... känslan av ensamhet och annorlunda var "bara" en känsla.


Tänk var några kort kan betyda... en bild säger mer än tusen ord får en ny innebörd för mig. 

Det är himla skönt att "äga min egen historia"... se hur saker och ting faktiskt ligger till och kunna se att jag har en historia... förstå att jag också har varit ett barn... för det är ju lite roligt med minnet... det minns ju bara... men idag så minns jag som en vuxen människa... inte som ett barn... och jag börjar haja skillnaden... och det är då som jag kan börja "äga min egen historia"... vuxet och med en lagom distans till mig själv... låt oss säga... hehe... lite med objektivt än tidigare... skönt... och en nyckel till frihet.

Kommentarer :

#1: mia

Tänk att man ofta måste vara vuxen för att börja "hajja" och förstå att livet inte alltid är lätt... eller svart och vit.... är glad att du börjar komma till ro med din histria och uppväxt.

Läste en artikel för en stund sedan om en klok kvinna, som säkert har hafft ett spännande och innehållsrikt liv.... men... hon har som vuxen fortfarande inte förståt faran om hur farligt det är med droger... ibland verkar det inte spela någon roll om man är ung eller gammal...

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.453797--man-borde-salja-hasch-pa-systemet-

Kram Maarit

skriven
#2: peter

Tyvärr så är hon inte ensam om att tycka som hon gör... haja att det är starka krafter som påverkar människorna... och då menar jag inte hasch... nä jag menar att det finns krafter bakom den drogen som är mycket lurigare...



... och att jämföra alkohol och hasch... suck... jag blir bara trött...



(((kram)))

peter

skriven
#3: mia

såg en kul bild på skor som passar för sand... kanske något för dig när ni har yoga på stranden nästa år... inte var de så dyra heller hehe

http://www.expressen.se/halsa/1.2148017/14-prylar-som-hojer-din-motivation-och-haller-dig-skadefri

Kram Mia

skriven
#4: mia

funderar på villka krafter du menar....inte pengar på henne väl.... min brors gammla vän som ramla dit... hörde jag idag att han skulle importerat droger... fru, barn allt åt pipan och 6 års fängelse.... där måste det ju det varit pengar ? men en "tant" som har sådanna åsikter... vad har hon för starka krafter bakom... mer en att hon är rent ut sagt korkad... om man nu får skriva så i en blogg... hon är ju en antagligen självständig person, som alltid gått sin egen väg... och det respekterar jag, och glädjer mig åt.... men vad får henne att inte inse saker som rent ut är farliga... jag är inte guds bästa barn... och dömmer ingen... gillar olikheter, men det finns ju gränser för allt :-)

Kram Mia

skriven
#5: peter

Nja... på strandyogan vill jag nog fan vara barfota på "riktigt"... även om skorna såg väldigt roliga ut L...



... det jag menar är at det finns väldigt starka krafter (i grunden givetvis ekonomiska) som gör mycket för att påverka människor genom sin propaganda... när det gäller hasch och mariujana är det ju ganska uppenbart... och inte så konstigt att hon (och många, många fler) blir påverkad...



... hasch är en mycket lurig drog och inta alls så harmlös som den kan ge sken av... tycker iallafall jag...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :