Klamydiamåndagen...

... flaggas det för idag.

Jag satt och lyssnade på radion på vägen till jobbet idag när jag fick reda på att det visst var "klamydiamåndagen" idag... ett för mig helt nytt begrepp och jag förstår att det är hur många som helst som blir smittade varje år... vi lever ju i en tid då vi kan se dokusåpor (Ni som följer min blogg vet vilken *L*) där det är en merit att knulla framför kameran... helst med olika partners varje dag... jag såg t.o.m. med mina egna ögon hur man bokförde erövningarna med ett enkelt strecksystem... ja jävlar... det är utveckling... och möjligtvis en av anledningarna till att det behövs en "klamydiamåndag".

Missförstå mig inte nu... jag är inte en moralens väktare som står på barrikaderna och förespråkar att vi ska slänga stenar på alla som knullar runt... nä nä... jag är av åsikten att sexualliteten är någonting helt naturligt och inget som man ska skämmas över... jag sträcker t.o.m. ut hakan när jag vill påstå att det inte kan vara bra att trycka ner sin egen sexuallitet... och att det är denna nertryckta lust som är själva drivkraften i att skapa dokusåpor där unga människor gör saker som de kanske har svårt att stå för om några år... men "klamydiamåndagen" ger dem åtminstonde en chans att visa att de tar ansvar för sina handlingar.


Jag tycker att det är bra att det finns en "klamydiamåndag"... och att det kanske kan behövas.

Kommentera inlägget här :