Klump i magen...

... vill väl ingen ha.

Och var kommer den ifrån?

Personligen så brukar jag få en klump om jag blir stressad... ni vet när jag har massa grejer som jag borde ha gjort för ett tag sedan... det är därför som det är så viktigt för mig med struktur och att leva en dag i taget... att ha mycket att göra stressar mig inte... nä tvärtom så kan jag finna ett lugn när det är full fart... stress är nästan alltid ett resultat av saker som jag inte gjort... och då får jag en klump i magen.

Klump i magen kan jag också få när min son ringer och berättar att han är hemlös i Barcelona igen... såklart... den klumpen är jag glad för att jag får... inte så att jag vill att han inte ska ha någonstans att bo... nej för fan... jag håller på att flippa över av oro men om jag inte fått en klump i magen av det så hade det funnits en verklig anledning till oro över mitt psykiska tillstånd.

Men var kommer den ifrån... klumpen i magen?

Idag är jag befriad från klumpen igen... sonen har fixat det för sig ännu en gång... och klumpen ersätts av stolthet över att ha ett barn som tar fetstora kliv rakt in i vuxenlivet... och visst är det som hon sa... Karin Boye... "det gör ont när knoppar brister"... men det är fan vackert att se sina barn växa upp... smärtsamt vackert.


                                                                                                                                             Karin Boje

Kommentarer :

#1: mia

Ja du, den där klumpen känner vi ju säkert av alla från olika saker... och knepigt är det... måste forska i hur känslan verkligen kan bli en klump i magen... va händer i magen tro ;-))

Härligt det löste sig för din grabb

kram från mig :-)

skriven
#2: peter

Jag funderar också på vad som händer rent fysiskt när jag känner den klumpen... och jag blev verkligen lättad att det löste sig för honom ännu en gång...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :