Mina "Energitjuvar"...

... skapar jag själv.

Eftersom jag vill göra mitt bästa för att ta av mig min offerkofta så infinner sig en hel del flippade belöningar... en av desa är att mina "energitjuvar" försvinner... d.v.s. att jag kommer till en högst påtaglig insikt om att de enda "energitjuvar" som finns i mitt liv är de som jag själv skapar... mellan mina absolut alldeles egna öron.

Jag tänker lite på hur jobbigt det måste vara för min gamla jobbarpolare som hatar Zlatan... ja hur jobbigt det faktiskt måste vara för alla Zlatanhatare just nu när Zlatan spelar som han gör och att fler och fler upptäcker hur jävla mycket han faktiskt betyde för vårt numera häftigt pigga och positiva fotbollslandslag... jag kommer själv ihåg hur viktigt det var att ha rätt till varje pris... hur fel jag än hade... för inte fan var jag så jävla dum i huvudet att jag trodde att det var nyttigt att knarka och supa... likförbannat så var min livsuppgift i en herrans massa år att förklara för mig omgivning att det var helt okej och att jag inte hade några som helst problem med drogerna... snacka om sinnesjukt... och fatta hur många idioter det fans i mitt liv... herregud... jag blir matt bara jag tänker på det.

Idag så ska jag åka upp till Stenungsund... och eftersom jag för tillfället inte har skapat en massa "energitjuvar" så är förutsättningarna väldigt lovande för att jag ska kunna befinna mig i nuet... ni vet... här och nu... och detta trots att jag redan börjar oroa mig en smula för att missa första avsnittet på dokusåpan (Kungarna av Tylösand)som startar på 5:an ikväll... vi ju var våra grannar i somras... för inte fan kan jag låta bli att kolla på den såpan... det finns ju en liten möjlighet att vi också kommer att synas i rutan...


Om ni ser några hjärtflaggor i kvällens dokusåpa så tillhör de VågaVa... INTE programmet.

Kommentarer :

#1: Lollo

Seriöst, du vart så jävla bra idag, förut, i skolan, så det är fan inte sant.

Detta var ju dock inte den första föreläsning jag vart på, men aldrig, A L D R I G förr har jag lyssnat så intensivt på nånting som jag gjorde när du pratade. Jag lyssnade såpass mycket att jag fick huvudvärk.. xD

Det kändes på något sätt som att jag skulle ta åt mej, som om det var riktat mot mej.. Hm, ganska läskigt.

För näst intill allting du förklarade med masker, beteende och allt, det stämde så sjukt bra in på mej.. Ehe..

Ah, jag ville bara säga att du var lysande och jag hoppas att du kommer tillbaka nästa år, för då ska jag allt smita in i aulan en stund och lyssna, igen. C=

skriven
#2: peter

Tack för din komplimang... och hoppas att din huvudvärk försvunnit L... jag blir riktigt, riktigt glad när jag läser vad du skriver...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Lollo

Varse, och ja, självklart har den det. =)

Åh, det hoppas jag du blir.. kände att det bubblade upp typ 1000 frågor jag hade lust att ställa förut, men kunde inte riktigt med det..



kram

skriven
#4: peter

Det är bara att fråga på... bara så du vet... och du kan ju alltid skriva till mig på min privata mail [email protected] när du vill...



... om jag har några svar är däremot en helt annan sak L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :