Slit och släp...

... står på agendan idag.

Vi fick ett nytt konferansbord med oss hem från Ljungby igår som ska släpas in i på VågaVa i Halmstad nu på morgonen... vilket i sin tur innebär att jag ska köra tillbaka släpet som vi fick hyra på en bensinstation... eller vi och vi... det är inte bara att gå in och hyra släp hur som helst för mig... om jag ska få hyra ett släp så går jag till bensinstationen där jag brukar tanka... där jag är välkänd... för om jag knallar in på en anan station så får jag inte hyra släp... vi som har betalninganmärkningar får nämligen inte hyra släp.

Vet ni att om man har betalningsanmärkningar så får man nuförtiden betala extra på sin hemförsäkring... jag blev jätteförvånad när jag såg att de hade dubblat beloppet som de drog varje månad på auto-girot... en höjning med nästan 100% vilket innebar lite drygt 200 kronor i månaden i extra avgift... för att jag hade betalningsanmärkningar... och det var inte ens Folksam som jag var skyldig pengar heller... nä det var visst nån ny lag som hade gått igenom... för min del så kan jag väl ta den smällen... men fan... snacka om att slå på den som redan ligger ner... jaja... kanske borde masa mig ur soffan och ta mig iväg och rösta i valet på söndag.


Slit och släp... mjau... jag får ta det lite försiktigt när jag kör iväg och lämnar släpet.

Kommentarer :

#1: mia

Inte lite fräckt med 100% höjning...är det på livstid tro?

och akta lilla pissen... ser ut som min lilla sötnos ;-))hon sitter alltid under grannens bil och väntar på mig när jag är ute på vifft... när jag öppnar min bildörr, så fulkomligt "skriker" hon av glädje över att jag är hemma igen :-)) lika kul varje gång...

Kram Mia

skriven
#2: Birgitta

Har alla försäkringsbolag denna klausul ? Tvivlar på det. Isåfall jävligt oförskämt....skulle kolla om jag vore dig.



Tänkte slå dig en signal framåt kvällen om okej ??

Kram

skriven
#3: peter

Ja det är för jävligt att de kan ta ut en extra avgift av oss som har betalningsanmärkningar... och jag är inte hur insatt som helst men jag tror att de flesta försäkringsbolag är med på noterna... vi är väl inte de högst prioriterade kunderna L...



... och jag tror att katten klarade sig L...



... och Birgitta du kan ringa mig precis när du vill... nu blev det lite sent innan jag kom hem ikväll och jag vet ju inte om du har bestämt träff med John Blund redan... så jag ringer dig imorgon om du inte hinner först...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :