Lååååångfredag...

... igen.
.
Tycker inte att det var så himla länge sedan det var långfredag senast... kanske beror den känslan på att det inte har hänt så himla mycket sen förra året... fast om jag tänker efter så har det ju hänt en hel del... livet är ju i ständig förändring hela tiden... även om jag kan tycka att det inte har hänt någonting... allra helst om jag fokuserar på vissa vardagsprylar som hela tiden återkommer... typ städningen som hela tiden ligger som en våt blöt filt över mitt i övrigt ganska rymliga samvete... då är det lätt att glömma bort att jag faktiskt hade riktigt fint städat en vår för några år sedan... en vår då jag levde i en relation med en tjej som gillade att pyssla och fixa här hemma... då städades det jävlar i det... ja herregud vad det städades.
.
Och tro det eller ej... det är fortfarande hyfsat städat i mitt hus... för även om inte fönstren är putsade så lärde jag mig faktiskt att tycka om när det är städat hemma... visserligen så håller inte min städning samma klass som jag lärde mig de åren då jag levde i den relationen... vilket å andra sidan kan bero på att jag inte riktigt tillbringar lika mycket tid hemma när jag är singel... som ensamstående så är jag ofta på resande fot och det är inte så många helger som jag faktiskt tillbringar här hemma när jag jämför med tiden då jag levde i en relation... kanske berodde det på att vi la mycket tid på att vara hemma och fixa för det mesta... städa, snickra, måla och fixa i trädgården var vardagssysslor som tog mycket tid... det blev väl inte så mycket tid över för något annat helt enkelt.
.
Idag så ska jag elda upp lite papper och skräp i en tunna som jag kan elda i.
.
Det är ett strålande vårväder utanför min öppna ytterdörr och jag har tänkt att elda upp lite skräp som jag vill bli av med i den under dagen... papperskartonger och sådant som bara tar en massa plats här inne... och det är ganska trevligt att elda skräp... det går alldeles utmärkt att kombinera med att läsa en bok i mina trädgårdsmöbler... det är ju inte helt fel att sitta ute och känna solens strålar denna fina varma vårdag... och det är inte utan att jag uppskattar att bo ute på landet idag.

Kommentera inlägget här :