Mina NA-möten...

... är viktiga för mig.
.
Jag har vissa rutiner som gör mitt liv lite lättare att leva... och jag kan inte komma ifrån att det som alltid måste komma i första hand är min drogfrihet... allt annat i mitt liv hänger på att jag gör en "inte-handling"... att jag inte petar i mig den där första ölen... holken... fixen... pillret... eller vad fan jag nu skulle kunna tänka mig att peta i mig för slags drog... vad och hur är faktiskt helt oväsentligt... huvudsaken är att jag inte petar i mig någonting.
.
Men jag vill faktiskt påstå att jag inte nöjer mig med att "bara" vara drogfri... jag vill ju ha kvalitet på mitt liv och för mig är det viktigt med vissa rutiner för att uppnå detta... och det finns en sak som jag har haft med mig sedan dag 1 i mitt drogfria liv... och det är mina NA-möten... där träffar jag vänner som också vill leva drogfritt... och det är genom att ta del av den gemenskapen som vi tillsammans fixar att leva drogfritt... och... få kvalitet på livet... samtidigt som det är skönt och tryggt att veta att jag aldrig behöver gå igenom någonting ensam.
.
Det är sant som det som de sa åt mig på mitt första möte... "never alone never again".
.
Ibland så blir jag ledsen när jag tänker på alla de människor som inte har några sådana här möten att gå på... för visst skulle det väl vara en mänsklig rättighet för alla att ha ett forum där man bara kan vara sig själv... där ingen dömer dig för hur du ser ut eller vad du säger... där du bara kan slappna av och känna igen dig i vad någon annan berättar och förstå att du inte är ensam om att känna som du gör... det är en gåva att få vara mänsklig... med allt vad det faktiskt kan innebära.
.
Jag är en lyckligt lottad kille som genom dessa möten äntligen har lärt mig att jag inte är annorlunda... jag är precis som vem som helst... och det är ta mig fan helt underbart att bara få vara... helt jävla... vanlig.

Kommentera inlägget här :