Över regnet...

... lyser solen.
.
Jag förstår att solen lyser över de tunga molnen som ligger över Halmstad denna dag... även om det inte riktigt känns så... för visst har vädret en viss inverkan på oss som går omkring här nere på marken under de regntunga molnen på staden gator... det är onekligen färre människor med leende på sina läppar en mulen dag... konstigt egentligen om man tänker efter... det är ju dessa mulna lite trista dagar som vi verkligen behöver sprida lite värme genom att le åt varandra.
.
Jag tänker göra mitt bästa för att detta ska bli en bra dag... och jag har en plan som innefattar både fysisk ansträngning och en stund i bastun nere på FORM... efter min skidresa så kan jag riktigt känna hur bra jag mår av att röra på mig och låta min kropp jobba lite... kort sagt så känner jag mig starkare än på länge... och jag fattar att precis som min drogfrihet är en färskvara är det likadant med min fysik... så peppar, peppar... i måndags så körde jag zumba... igår ett yoga-pass... och idag så hade jag tänkt mig några kilometer på löpbandet bara för att jag gillar att känna mig stark... inte för att jag har så stor lust att springa på bandet... utan mer för att jag tycker om mig själv efter jag gjort det... och kanske bli en av de människor som ler mot sin omgivning även en mulen och regnig dag.
.
Även de gråa dagarna bjuder på färgglada överraskningar.
.
Även om det kan komma lite regnstänk på de positiva glasögonen så är de användbara... alla dagar.

Kommentera inlägget här :