Punktering...

... är ju aldrig skoj.
.
Jag hann aldrig sätta mig i bilen... mina ögon fastnade direkt på mitt framdäck som med all önskvärd tydlighet visade mig att just denna morgon så skulle jag inte köra in som vanligt till stan... jag hade fått punktering... och min första tanke var... öhhh... det blev helt blankt mellan mina öron... det enda som hördes var en stor... suck.
.
Men eftersom jag ju är en kille som gärna vill leva ett liv i lösningar istället för problem så tog det inte många sekunder innan jag kom på att min närmsta granne också är min däckverkstad... att han redan har mina sommardäck liggandes hos sig... och att vi faktiskt redan i förrgår bestämde att han skulle byta däck på min bil i helgen... jag fick tag på honom på hans mobil direkt... och om en halvtimme så rullar jag försiktigt bort till honom på den minimala gnutta luft som jag har kvar i mitt punkterade däck för att byta till mina sommardäck.
.
Med en liten smula luft kvar i mitt punkterade däck kunde jag ta mig till grannen.
.
Tur?
.
Nej, tror inte det... tror faktiskt att det inte enbart handlar om att jag har en sådan helt otrolig tur i mitt liv... jag är faktiskt övertygad om att en positiva syn på livet ger mig tur... att vi som väljer att se lösningar istället för problem helt enkelt samlar på oss någon form av "turpoäng" i livet på livets villkor.

Kommentarer :

#1: Henke

Jag hatar också att byta däck. Har en ganska gammal bil (åttiotalare) så bultarna som håller däcket har i princip alltid rostat fast. Ett rent helvete att få loss dem faktiskt. Märkligt det där för övrigt att det ska vara skämmigt för en snubbe att be om hjälp med att byta däck. Min tjej är betydligt mer teknisk en vad jag är. Blir det nåt fel på bilen (eller något annat) är det hon som får rycka in. Och det skäms jag inte det minsta för.

skriven
#2: peter

Jag ber om hjälp... av min granne däckfixaren... så himla smidigt och bekvämt... jag är bra på helt andra saker än bilprylar...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :