Kravlös kärlek...

... är något väldigt fint.
.
En hel dag omgiven av människor som valt att tillfriskna med hjälp av en kärleksfull gemenskap sätter sina spår... jag känner mig helt enkelt ödmjuk... och ödmjuk... mina vänner... har inte alltid varit en självklar känsla för mig... det tog faktiskt rätt lång tid innan jag överhuvudtaget fattade vad ödmjukhet betydde... ärligt talat så tyckte jag nog att ödmjukhet var en smula... "fjolligt"... kanske en rest av ett tankesätt som jag fick lära mig när jag jobbade i en mycket mansdominerad miljö på byggarbetsplatserna... hoppas att det finns en smula mer öppet sinnelag i byggbranchen nu för tiden... vilket jag tror är fallet eftersom människor faktiskt utvecklas.
.
Idag kan jag med en stolthet berätta för er att jag känner stor ödmjukhet och kärlek inför livet... och det är inte ett endaste dugg konstigt eftersom vi ju blir som de vi umgås med... och mitt umgänge är helt underbart... kärleksfulla och ödmjuka människor som bryr sig om mig och gillar mig precis som den jag är... ja, jag är verkligen en lyckligt lottad kille... och känner mig också som den rikaste av prinsar... och den tacksamma känslan av ödmjukhet som väller upp i mig är helt fantastisk... tack till alla er som ger mig så mycket helt kravlös kärlek.
.
Kravlös kärlek är en bra start för kunna att skapa den värld som vi väl alla vill ha.

Kommentarer :

#1: Yvonne



Jaa, tänk om alla kunde ge kärlek i stället för hat. Då hade det varit fred i hela världen.

kram Peter, du är enorm!

skriven
#2: peter

Tack min fina vän...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :