"Måste"...

... sakerna.
.
Phu... nu har jag lyckats göra en del av de där jobbiga "måste-sakerna" igen... det spelar ju inte så himla stor roll att jag ju gjorde allt för ett litet tag sedan... "måste-saker" återföds ju hela tiden... nya räkningar att betala trillar in... den odiskade disken samlas på hög... dammtussar föds mirakulöst nog fram ur ingenting... och gräsmattan fortsätter att växa trots att jag ju klippte den förra månaden.
.
Det spelar ingen roll hur mycket jag stirrar på pianot... någon musik hörs det inte.
.
Mina "måste-saker" försvinner inte av sig själva... disken diskar sig inte själv och mina räkningar trollas inte bort bara för att jag lägger dem åt sidan... och hur konstigt det nu än kan låta så känns det ganska skönt att idag faktiskt ha "slösat" bort alla mina stålar på räkningar och diskat min disk... gräsmattan kan däremot få växa lite till... och dammsugningen kan vänta... det är ju bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete... som någon sa... en sak i taget och det viktigaste först... så nu kör jag en laglig bil med betald fordonsskatt... igen.

Kommentera inlägget här :