Ännu en dag...

... i paradiset.
.
Ligger fortfarande i min säng under ett myggnät... Är på väg upp för att borsta tänderna och ta ett morgondopp innan frukosten... Klockan är strax 09.00 lokal tid och jag har en ny dag som väntar på mig här i detta paradis.
.
Att vara i Indien är för mig är att vara nära mig själv och få lite tid till att reflektera över vas som är viktigt för mig... egentligen.
.
Kontrasterna i detta stora land är gigantiska... Och förmågan att kunna få alla dessa olikheter att fungera i harmoni med varandra är inget annat än ett mirakel... Där har vi mycket att lära i Sverige om hur man lever i acceptans och mångfald på ett praktiskt sätt... Sällan för att inte säga aldrig har jag stött på så mycket ödmjukhet inför livet som här... Och respekt.
.
Indien är för mig ett MÄNSKLIGT paradis.
.

Kommentera inlägget här :