Att posta ett paket...

... kan vara ett riktigt äventyr.
.
Mario (killen som vi hyr hydda av) frågade mig om jag ville ha hjälp med att posta mitt paket... Nej, svarade jag så klart... Det enda jag ville ha var en vägbeskrivning... Och det fick jag... Den var faktiskt såpass bra att jag bara behövde fråga typ 4 gånger innan jag hittade till en post i den lilla staden som jag åkt till... Men väl inne på posten fick jag lära mig ett och annat ... Som att paketet ska paketeras... Och att detta gjordes hos skräddaren... Så jag knallade iväg och fick sytt ihop ett riktigt fint paket... Sen bar set iväg till elaffären för att ta några kopier av mitt pass och visum innan jag kunde stövla in på posten igen... Vänta... Vänta... Vänta till det blev min tur... De är väldigt grundliga när det ska skickas grejer i Indien så det tar sin lilla tid... Det är bara att gilla läget och njuta av upplevelsen... För så är det... De mest vardagliga saker är oftast underbara upplevelser hör... Det gillar jag.
.

Kommentera inlägget här :