Att se pa likbranningar...

... samtidigt som jag ror en bat pa Gagnes.
.
Det ar nastan overkligt... och jag kan tycka att det ar lite synd att jag inte kan ladda upp nagra nya bilder fran denna datorn som jag hittat pa vart hotell... men efter att ha vantat hur lange som helst bara for att komma in pa min blogg och FB far jag vara tacksam over att jag kan blogga overhuvudtaget... sloa datorer ar bara fornamnet... men gardagens aventyr ar anda snudd pa overkliga.
.
Tro det eller ej men igar rodde jag faktiskt en bat pa forbi likbranningarna pa Gagnes... och det var verkligen en upplevelse vill jag lova... Varanasi ar en flippad stad... det ar smutsigt och bullrigt forutom i den gamla staden dar vi bor... dit nar inte ljudet av tutorna som vasnas pa huvudgatan sa att nastan oronen haller pa att trilla av... i den gamla staden ar det trangt och vad vi hort lite smafarligt att vistas pa nar morkret fallit... samtidigt som jag kan ha lite svart att tro att det kan vara farligt nagonstans i detta land... alla ar ju hur vanliga som helst... vissa tiggare ar kanske lite val efterhangsna men med lite talamod ar det inga problem... en sak har jag lart mig har... och det ar att det inte ar lont att ha brattom... att stressa har gor dig bara... stressad.
.
image description
Reprisbilder tills jag lyckats att hitta en fungerande WiFi-uppkoppling.
.
Idag ar det val tankt att vi ska aka till ett stalle som Buddha hade en predikan pa... det mesta i Varanasi ar heligt pa ett eller annat satt... det ar flippat att se hur mycket de olika religonerna betyder har... och igar nar vi gled omkring pa Gagnes och morkret foll sa ringdes det i klockor... viftades med rokelseburkar... och badades sa det stod harliga till... allt i det heligas tecken.
.
Att bada i Gagnes ar inget som jag skulle vilja gora... det ar smutsigt och jag tror att jag inte skulle gilla att stota ihop med ett halvbrant lik nar det flot forbi... for sa ar det... ar du fattig sa kanske du inte har rad att kopa tillrackligt med ved till de ockerpriser som erbjuds... och da blir det ju som det blir.

Kommentera inlägget här :