Leopolds...


... Är ett fik i Bombay.
.
Ni som läst Shantaram vet precis vilket hak jag pratar om... Och av en slump var det precis där vi hamnade när vi var ute på en shoppingrunda i Bombay.
.
Det är stor skillnad på Varanasi och Bombay... Nästan som två helt olika världar trots att vi befinner oss i samma land... Bombay är lite mer av en "vanlig" storstad jämfört med det underbara kaos som vi kunde uppleva i Varanasi.
.
Det är onekligen ett fantastiskt äventyr vi är på just nu... Men jag måste få erkänna att det skulle vara skönt med lite semester på vår semester nu... Men jag har gott hopp om att få uppleva det inom en snar framtid för imorgon så flyger vi till Goa... Och har jag riktig tur så sitter jag snart på stranden på Agunda beach och njuter av lugnet.
.

Kommentera inlägget här :