Sista snickardagen...

... för mig på ett tag.
.
Ska strax bege mig ner till vårt VågaVa-hus för att spika lite list och sätta upp några innerdörrar... vi ska väl hinna med ett litet ryck innan det är dax för vår torsdagsgrupp... och en middag på stan med "Halmstadsgänget"... sen ska jag förhoppningsvis få lite tid över till att hjälpa leffe en sista gång med huset innan jag drar iväg till Indien.
.
Vårt hus är i det närmaste färdigt för inflyttning... bara lite "småpul" kvar nu.
.
Jag är väldigt medveten om att när det är lite "småsaker" kvar så brukar det ta betydligt längre tid än vad man kan tro... stora saker som att sätta upp väggar och måla hela rum går ganska snabbt... och att lägga golv i ett helt rum är oftast enklare än att sätta upp lite golvlist efteråt... allt det där "lilla" som knappt syns brukar däremot ta tid... inte sällan väldigt lång tid... ja jag har fortfarande lita småsaker hemma i mitt hus i Brännebassalt som jag inte riktigt hunnit fixa till än... och då ska ni veta att vi snackar om sånt som jag tänkte göra 1991... en liten list här... några småsaker där... ja ni fattar... sånt som jag tänker göra sen... imorgon... men först så ska jag bara fixa en pryl.

Kommentera inlägget här :