Bantning...

... och fläsksvålar.
.
Jag har aldrig bantat... och har inga större planer på att hamna i bantningsträsket heller... men fan... jag gillar inte att jag stönar när jag tar på mig skorna... eller vad som är betydligt värre... att det är jobbigt att knäppa fast snowboarden... magen är i vägen... jag är inte van vid det... och blir faktiskt en liten smula frustrerad... eller rättare sagt... det stör mig som fan.
.
I övrigt så lider jag inte av min ökade vikt... jag har ju alltid varit rätt smal så några kilo extra hade inte gjort mig ett enda dugg om det inte hade varit det här med skorna, snowboarden och yogan... jo för på yogan märker jag också av att jag blivit större i vissa positioner... jag får knappt luft när jag t.ex. ligger i "plogen"... mina lungor har fått konkurrens om utrymmet helt enkelt.
.
Bantning finns inte på kartan för mig... jag har alldeles för många vänner i min omgivning som håller på med det tramset... och inte fan verkar de må bättre av sitt bantande... snarare tvärtom om ni frågar mig... det verkar vara ett jävla jobb och hur krångligt som helst... vilket jag inte tror att bantarna håller med om... men för en utomstående så verkar de som bantar aldrig bli riktigt nöjda med sig själva... men vad vet jag... bantning är kanske en livsstil som jag inte riktigt förstår mig på.
.
Så jag står inför ett dilemma... jag vägrar banta... men jag vill samtidigt ha mer utrymme för mina lungor... så vad att göra?
.
Fläsksvålar är som knark... börjar jag äta så vill jag bara ha mer... mer... och mer.
.
Kanske ska jag utveckla mitt lilla projekt där jag plockat bort läsk och socker i kaffet... och då tänker jag närmast på mina fläsksvålar... men bara tanken på att plocka bort dem ur mitt liv får mig att svettas... fläsksvålar har blivit min nya besatthet... jag kan inte sluta käka när jag väl börjar... och jag är beredd att åka en extra runda till affären för att köpa bara en påse till... och det duger inte med vilka svålar som helst... nej det ska vara äkta vara... danska fläsksvålar... som vår lilla affär i Lidhult av någon anledning har valt att importera... det måste bero på natt det finns mängder av danskar som köpt stugor i de småländska skogarna där jag bor... och att de heller inte kan klara sig utan dessa starkt beroendeframkallande krispiga svålar.
.
Tänk att någonting så äckligt kan vara så gott.

Kommentera inlägget här :