Världens bästa jobb...

... väntar på mig.
.
Tänka sig att måndagarna har förvandlats till dagar att se fram emot... att jag har ett jobb som jag trivs så himla bra med att jag är glad redan när klockan ringer på morgonen... jag har ingen behov av att snooza (stavas det så?) på morgonen... istället så kliver jag direkt upp ur sängen utan att fundera en enda sekund på att det skulle vara skönt att ligga kvar... och jag tror att det är en bra signal till mig själv... för att snooza (eller hur fan det nu stavas) är ju att säga åt mig själv att jag inte vill ta del av dagen... att jag hellre ligger kvar i sängen och sover.
.
Och det skulle ju inte vara sant... för jag vill vara med och uppleva det som livet har att erbjuda mig  idag.
.
Denna veckan har vi planerat in en resa till skidbacken... på världens bästa jobb.
.
Det är väl inte så konstigt att jag längtar till jobbet eftersom jag ju jobbar på världens bästa jobb... ett jobb där vår huvudsakliga sysselsättning är att trivas tillsammans... känna den trygghet som vi behöver för att växa som enskilda individer... en viktig uppgift är att som grupp integrera med omgivningen... att ta del livet på livets villkor.
.
Och vad kan vara bättre än det?

Kommentarer :

#1: Mia

Hoppas du får en toppenvecka :-)skall ju bli kallare igen.. så skidbacken låter ju inte helt fel ;-))

Kram Mia

skriven
#2: peter

Jag kommer garanterat att få en kanonvecka... hur den nu än blir L...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :