En ny vecka...

... ligger framför mig.
.
Och den börjar bra... jag ska åka och hämta upp en vän på tågstationen nu när han kommer hem efter några månaders hård träning i Thailand... han har varit där och tränat thai-boxning... en sysselsättning som jag personligen anser vara lite väl jobbig för att jag ska bli intresserad... kanske beror det på att jag äntligen börjar få ett hyfsat perspektiv på min riktiga ålder... det får allt räcka med yoga och zumba för mig... och snöbrädan såklart.
.
jag pratade nyss med min vän som satt på tåget som gled fram genom det skånska landskapet... han tyckte att det var lite grått... och tyst... kontrasten mot det varma Thailand var tydligen stor... och det kan jag ju förstå... en gråmulen dag på den skånska slätten är ju lite speciell... och väldigt grå.
.
Grått behöver inte betyda tråkigt fult... grått kan också vara väldigt vackert.
.
Även om jag gillar sol och värme så är jag glad över våra årstider... skiftningarna som alla har sin speciella charm... nu är det ju bästa tiden för att åka bräda på snön... och snart så är det bästa tiden för att känna den varma vårsolen väcka vår natur... och under tiden så flyger veckorna fram i ett rasande tempo... intensivt med föreläsningar denna veckan... full fart helt enkelt... och jag gillar det... ett späckat schema som ger mig utrymme att koppla av... för så är det... när det väl är bestämt vad jag ska syssla med så är det lugnt... jag blir inte stressad över att ha mycket att göra... nej för fan... tvärtom... stressad blir jag över saker som jag inte gjort.

Kommentera inlägget här :