Fläsksvålar...

... är värre än knark för mig.
.
Min besatthet av de krispiga, knapriga illaluktande friterade skinnbitarna från grisarna börjar så smått oroa mig... eller så ser jag ett samband mellan stönet när jag knyter skorna och dessa små läckerbitar... men även om jag inte riktigt kan bestämma mig för om det är min fåfänga eller min besatthet som skrämmer mig så måste jag erkänna att jag håller på att så smått skapa mig ett problem... för trots att jag hade bestämt mig för ett litet uppehåll i frosseriet när jag gick in i affären i lilla Lidhult så styrdes mina fötter direkt till hyllan där de äkta danska fläsksvålarna förvarades... några andra svålar än de danska är numera helt otänkbart för mig... den tiden är för länge sedan över.
.
Besatthet är en känsla som både tilltalar och skrämmer mig... för visst är det skönt att vara helt och hållet uppslukad av någonting... men priset är nästan utan undantag för högt om jag låter besattheten styra över mitt förstånd... det spelar liksom ingen roll om det är min fåfänga som får mig att fatta ett beslut om att skippa fläsksvålarna i några dagar... mitt stora problem är att jag trots detta beslut omedelbums gör precis tvärtom och handlar upp mig på ett STORT lager fläsksvålar... jag var fan chanslös... precis som jag är när det gäller drogerna... tack och lov så slipper jag förhandla med dem... jag har bestämt mig... jag ska inte peta i mig någon drog idag... oavsett vad som händer.
.
Barn blir lugna när de får en napp i munnen... jag använder mig av fläsksvålar.
.
Jag har lyckats bra med att skippa sockret i kaffet... och att plocka bort julmusten och läsken har varit relativt enkelt... inte heller har jag köpt något godis på länge... men fläsksvålarna... det tar emot... dels för att jag inte vill bli en fanatisk kille som blir besatt av vad jag äter och inte äter... och inte minst för att jag ju tycker att dessa rent av ganska äckliga läckerbitar är så jävla goda... och jag kan inte låta bli att undra lite över vad det egentligen är min kropp säger åt mig när den vill att jag ska käka dem... det kan möjligtvis vara ett sätt att få mig att dricka mer vanligt vatten... för så är det... vi som käkar fläsksvålar blir väldigt törstiga.
.
Fan... kan det vara min destruktiva sida som vill lura mig att börja dricka öl?

Kommentarer :

#1: Lottha

Jag tycker baske mig att du kan fortsätta unna dig att knapra ;) dina fläsksvålar med gott samvete (om det inte går åt 1-2 påsar per dag så klart)! Man kan inte plocka bort allt som ger en njutning här i livet och vad gör väl då lite fläskvålar om du nu inte har socker i kaffet eller äter lösgodis som en tok?! Jag unnar mig naturgodis, men då blir det helst nötter med chokladöverdrag, och det är nog inte så mycket nyttigare när jag väl börjar äta. :p Trevlig helg och "smaklig svål"! KRAAM! (Ps.Imorgon ska jag sprida ert budskap och ha den fina tröjan på mig som jag köpte utav er i Örebro!) :)

skriven
#2: peter

Hupp... jo det går ju åt 1-3 påsar om dagen L... men jag håller med dig... du ska ta det jag skriver med en liten nypa salt och läsa lite mellan raderna... jag tror du och jag är ganska överens egentligen L...



... vad skoj att du sprider vårt budskap... det är när vackra&värdefulla människor som du bär tröjan som budskapet blir trovärdigt...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :