Utpumpad...

... efter en otroligt givande workshop.
.
Fan vilket gåva det är att få nåden att gå i vår skola... jag lär mig så sjukt mycket om mig själv och min beroendesjukdom att jag knappt tror det är sant... hur jag hittar förklaringarna om mig själv i mig själv... och samtidigt lär mig förstå hur vi som människor fungerar... på både det ena och andra sättet.
.
Denna gången så handlade det ju då om sex och kärleksmissbruk... och eftersom vi jobbar tillsammans som en grupp så har detta ämne fört oss ännu närmare varandra i gruppen... det är många hemligheter som har fått se dagen ljus dessa dagar eftersom vi ju vågar öppna oss för varandra... och det är när vi visar varandra den tilliten som gruppen växer i styrka... det är en otroligt läkande kraft i vår grupp... som ger var och en av oss möjligheten att tillfriskna från våra trauma.
.
"vi är inte sjukare än våra hemligheter".
.
Det tar på krafterna att tillfriskna och det är ett utpumpat gäng som nu sitter i bilen på väg hem... trötta och fyllda med nya insikter om både oss själva och livet i stort... det känns himla bra att kunna ta in nya kunskaper och samtidigt bekräfta saker som man har haft lite känn redan innan... jag är inte ett endaste dugg annorlunda och jag behöver inte vara perfekt... jag duger ändå... precis som den jag är.

Kommentarer :

#1: Mia

Härligt!

kram mia

skriven
#2: peter

Ja helt underbart L...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :