Bättre sent...

... än aldrig.
.
Jag hann inte med att blogga som jag brukar på morgonen idag... och direkt så känner jag mig stressad... för så funkar jag... att stress för mig handlar om saker som jag inte gjort... tvärt emot vad kanske många tror så har jag inte så ont av när det är full fart... det som vi i vanliga fall brukar kalla för stress... då är det betydligt allvarligare för mig när jag håller på med allt möjligt för att slippa göra det som jag borde göra... tyvärr någonting som händer mig lite då och då... och det ser kanske ut som att jag är väldigt stressad över allt som jag gör när jag egentligen är stressad över det jag inte gjort men borde gjort... för längesen.
.
Låter det krångligt?
.
Att tänka efter före... är inte alltid så enkelt som det låter... för mig.
.
Om jag struntar i att göra saker som jag borde gjort för länge sedan så dröjer det inte länge innan jag har byggt upp en väldig stress... en stress som efter ytterligare ett tag ofta resulterar i ren jävla ångest... och då förstår ju vem som helst att jag som narkoman och alkolist är i en återfallsprocess... och är jag inte vaksam så kommer jag snart att sitta framför en doktor och berätta för honom/henne hur jag mår... och i 99 fall av hundra så kommer jag att få medicin mot mina symtom... och medicin mot mina symtom... ja det är ju knark...
.
... och allt detta utan att göra någonting åt mitt egentliga problem... som ju var att jag inte gjort det jag borde gjort... och eftersom jag nu inte vill ha några piller mot ångest så sätter jag mig här och gör det jag borde gjort redan i morse... nämligen att blogga... för det är ju faktiskt bättre sent än aldrig... eller hur?

Kommentarer :

#1: Kicki Eriksson

Jag bokstavligen älskar din blogg Peter. Jag inspireras av ditt sätt att skriva, du får det att låta så enkelt. Massa NA-love och respekt till dig min vän <3// Kicki

skriven
#2: peter

Tack... vad skoj att höra...



kram

peter

skriven
#3: Bekele

Bloggandet verkar vara en stressfaktor för dig... Ta t lugnt Farfar

skriven
#4: peter

Nja det är ju när jag... INTE... bloggar som jag blir stressad ju ;-)... men jag tackar för din omtanke...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :