En dag på stranden...

... låter kanske som en sommargrej.
.
Men precis som livet så är stranden så himla mycket mer än bad och sol... och visst håller ni med mig om att det kan vara en helt magiskt att vara vid havet på vintern... och jag är så glad för att KRIS i Halmstad  ringde till oss på VågaVa för att fråga om vi ville hänga med och grilla korv på stranden i fredags... dimmigt... kallt... och helt jävla... underbart.
.
Vatten är verkligen en Guds skapelse i alla dess varierande former och färger.
.
Jag uppskattar mångfald... det kan vara de olika årstiderna... olika kulturer... eller varför inte alla de känslor som jag kan känna under en enda dag nu när jag valt att inte manipulera mitt känsloliv på kemisk väg längre... de får mig att känna mig så himla skönt mänskligt levande... och jag märker hur de förändras genom mina egna handlingar... som när jag går ner till stranden en vinterdag... och förstår varför jag gillar att vara där på sommaren... också.
.
Jag tror att jag behöver sorgen för att förstå glädjen.

Kommentera inlägget här :