Julmust och hängpattar...

... hänger ihop har jag fått lära mig.
.
Och vis av denna kunskap är min förhoppning att denna dagen kommer att bli en av de första dagarna i min kamp mot julmust... eftersom jag har fått ett tips om att det är just den som har orsakat ett helt nytt fenomen på min vackra kropp... nämligen... hör och häpna... bröst som guppar... kanske inte direkt hängpattar... men jag kände mig tvingad att ta en extra tur i trappan när jag mycket förvånad märkte att mina bröst guppade när jag trippade nerför den samma i förrgår... en för mig helt overklig känsla.
.
Jag har inga större fobier när det gäller min kropp... tycker faktiskt att jag duger precis som den jag är och är rätt nöjd med hur jag ser ut... visst finns det brister... om jag fått välja fritt så hade jag inte haft någon flint och haft lite bättre flås... möjligtvis så skulle väl mina rökfria kilo också åka bort i min önskelista... men överlag så känner jag att jag är okej.
.
Visserligen så har jag en liten plan att träna upp mig lite inför vår skidresa till Trysil... det tar på krafterna att åka bräda och då kan det vara på sin plats att träna upp mig lite innan vi åker... och jag går ju på yoga för att hålla mig hyfsat vig... men nu har en annan tanke fått fäste i mig... för jag vill inte ha hängpattar... och finns det ett samband mellan de kopiösa mängderna julmust som jag vräker i mig när jag frossar på mina fläsksvålar... ja då kan det vara värt att göra ett litet experiment... fläsksvålar utan julmust... så att jag slipper köpa en BH.
.
Det kanske trots allt handlar en liten smula om fåfänga när jag tränar... trots allt.

Kommentarer :

#1: Birgitta

Du är för rolig du.....



skriven
#2: Birgitta

GLÖMDE....jag provat på Zumba.....GUD vad jag kommer bli rörlig i höfterna.....



Kram

skriven
#3: peter

Välkommen till Zumbagänget ;-)... visst var det väl skoj?



kram

peter

skriven
#4: H

Kanske skulle testa om vi kvinnor också får större bröst av julmust. =D

skriven
#5: peter

Jag tror att ALLT blir större av julmust ;-)...



kram

peter

skriven
#6: Anonym

Hahahaha! Peter jag tror inte man får hängdattar av julmust :p Det har nog mer att göra med konsumtionen av socker och fett och kolhydrater i kombination av dålig motion... Fast å andra sidan är det bara en teori. Nu ska jag käka en knäckesmörgås med advokado med lite aromat och ett glas vatten till,stadig frukost till mina icke hängiga tutts,hahaha. Kramar

skriven
#7: Birgitta

....kan ju vara åldern ochså.....det som händer hos kvinnor händer kanske även hos män....du tidigare varit inne på det manliga klimakteriet om jag inte minns fel...är det inte jämlikhet vi strävar efter....om mina bröst "faller" är det väl okej om även mäns "bröst" börjar dala neråt jorden...



Kram

skriven
#8: Birgitta

GLÖMDE...du är otroligt snygg på fotot från i sommar....där syns minsann inget "häng" av något slag.....



Kram

skriven
#9: peter

Tack... tror att jag "bröstade" upp mig lite extra av den komplimangen ;-)...



... kanske är det klimakteriet... kanske inbillning... kanske för lite träning... kanske synfel... eller så är det bara verkligheten som kom och knackade på dörren hemma hos mig... men det hindrar inte mig från att dricka en kopp kaffe till...



... utan socker :-)...



kram

peter

skriven
#10: Birgitta

Kaffe bra eftersom det är vätskedrivande...med åldern kommer ju ochså att kroppen av någon konstig anledning binder vätska....kanske det som finns i vävnaden runt dina bröst ....



Väldigt vad intressant det blev med att "luska ut" problemet med dina bröst...



skriven
#11: peter

Kanske så är mitt "bröstproblem" något uppförstorat ;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :