Sockerexperimentet...

... fortsätter.
.
Jag har fortfarande inte druckit läsk eller frossat i mig massa godis... inte ens en liten sockerbit till kaffet... och jag kan inte påstå att det vållar några större problem för mig... mer än att jag dricker kopiösa mängder vatten... det är precis som om min kropp håller på att kompensera sig för alla dessa år då jag druckit mest sådant som väl mer är att betrakta som vätskedrivande... typ läsk och kaffe.
.
Just precis när jag skriver detta så sätter jag på helgens första panna kaffe... som jag ska avnjuta med mjölk och utan en endaste liten sockerbit... och jag undrar lite stillsamt om det är avsaknaden av socker som gör att jag inte är sugen på kaffe när jag är hemma... eller bara det ganska enkla faktum att jag inte tycker så där jättemycket om kaffe... jag tillhör de som dricker kaffe mest för den sociala biten... och när jag väl dricker kaffe så häller jag i mig mängder av den svarta vätskan... inte för att det är gott... utan mest för att jag... öhhh... bara gör det... jag lika gärna vara utan...
.
... vilket jag med all önskvärd tydlighet blev varse nu... exakt nu i skrivande stund hällde jag upp en kopp nytt rykande hett kaffe i en kopp... slog i en skvätt mjölk... konstaterade att mjölken var gammal... hällde ut kaffet och tog en ny kopp... och kom till insikt om att utan socker klarar jag av att dricka det "svarta guldet"... men utan mjölk... nej... då är kaffe inget för mig.
.
Kanske vill årstiden lära mig att dricka varm choklad med vispgrädde istället?

Kommentarer :

#1: Anonym

ja, det är ju inget socker i varm choklad! ;-)

skriven
#2: peter

Mitt lilla sockerexperiment är... litet L... bort med sockret i kaffet och inga julmust... det räcker ;-)... för alla STORA förändringar startar med små förändringar...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :