Ett program för...

... tillfrisknande.
.
Idag har jag haft det stora priviligeriet att få ta emot ett steg från en av mina sponsier... och som vanligt så gav det mig hur mycket som helst... jag behöver denna påminnelsen om att det finns ett program för tillfriknande tillgängligt för mig... och eftersom jag skrev lite i mitt åttonde steg igår så känns det bra att skriva om stegarbetet... fattar inte varifrån jag fått förmågan att mellan varven helt "glömma" bort att jag har ett program som får mig att växa som människa... helt klart är att det finns ett monster inuti mig själv som med alla tänkbara trix försöker göra sitt bästa för att jag ska strunta i mitt stegarbete... en missbrukarpersonlighet som givetvis slåss för sin egen existens... för när jag väljer tillfrisknandet så krymper ju detta monster... till fördel för mitt sanna jag.
.
I mig bor det två sidor av mig själv... ett sant jag och en missbrukarpersonlighet.
.
Idag blev jag påmind om min maktlöshet och hur lätt mitt liv kan bli ohanterligt... och även om hur mycket jag vann på att kapitulera inför mitt beroende... för jag slutade inte att kämpa... jag gav upp... steg ett är ett rackarn häftigt steg och grunden som jag bygger mitt tillfrisknande på.

Kommentera inlägget här :