Fredagsfyllan...

... är ett minne blott.
.
Så satt jag här framför skärmen och kunde inte riktigt komma på vad jag skulle skriva på min blogg... och med mina fingrar på tangenterna så knappar jag in... fredagsfyllan som rubrik... en sida i mig undrar hur det kunde komma sig... det var ju liksom hur länge sedan som helst jag tog en fredagsfylla... en fredagsfylla som oftast faktiskt redan började på torsdag middag om jag ska vara ärlig... det berodde på att jag på den tiden brukade ligga ute på traktamente och jobba på ett jobb där vi jobbade in fredagarna... jag var skitfull redan när jag kom hem på torsdagen och den fyllan höll i sig tills jag skulle iväg och jobba på måndagen.
.
Mitt liv som knegare bestod av två delar... hälften arbete och hälften fylla.
.
Men när det blev för jobbigt att supa löste jag det... på det enda sätt som jag kände till på den tiden... jag började knarka... och när jag slapp ha jobbarkompisar runt mig hela tiden märkte jag att knark och arbete var någonting som jag kunde kombinera... det var ju bara en doseringsfråga... och då pallade jag att börja supa på helgerna igen... och råkade min fredagsfylla bli lite väl utdragen och överdriven... ja då kunde jag ju alltid "balansera" det med lite amfetamin eftersom det tog bort fyllan... och vet ni vad... på denna tiden hade jag ingen som helst aning om att jag var alkolist och narkoman... jag var ju "bara" en helt vanlig knegare som hade rätt att ta en liten "fredagsfylla".
.
Fan... när jag tänker på det så kommer jag på att min lilla "fredagsfylla" varade i 30 år... hupp!

Kommentera inlägget här :