Ganska skönt...

... att bara lata sig.
.
Det är inte helt fel att ha en dag att kunna slösa bort på helt meningslösa saker... för jag kan inte hur mycket jag än skulle vilja kalla "Top Model England" för något annat än ett fullständigt meningslöst program... det är nästan så att jag vill hålla det hemligt att jag överhuvudtaget har tittat på det... samtidigt som det är så totalt meningslöst så kräver det absolut ingenting av sina tittare... några unga tjejer som lär sig att ta sig själva på alldeles för stort allvar... samtidigt som de är satta i ett samanhand där det ytliga betyder... allt.
.
Tjejerna tävlar mot varandra för att kunna bli nästa Englands nya toppmodell.
.
Man kan ju tro att jag ser på programmet för att jag är gubbsjuk... och jag begär inte att ni ska tro på mig när jag säger att så inte är fallet... det är mer det här med dokusåpaprylen... jag fastnar i denna maratonsändning för att se hur de reagerar på varandra... när de blir utröstade... och förhåller sig till hela grejen... det blir ju liksom ett slags "big brother" när man plockar bort människor ur deras vanliga miljö och låter dem bo tätt inpå varandra samtidigt som de ska delta i en tävling som bara en av dem kan vinna.
.
Jag känner mig som en dålig människa som tittar på det... men det är som att se formel 1 tävlingar på bakfyllan där bilarna bara åker runt, runt... en så där underbart skönt inteligensbefriande och helt meningslöst söndagsaktivitet.

Kommentera inlägget här :