Haschrecensent...

... är tydligen ett jobb.
.
Läste precis i blaskan om en snubbe som jobbade som haschrecensent... verkligheten upphör verkligen aldrig att förvåna mig... sedan det blev lagligt att använda cannabis för medicinskt bruk i Colorado så poppade det visst upp ca 300 marijuanabutiker och ett behov av att recensera kvalitén på produkterna hittades på av en tidning... och de anställde en kille som har fått ta hand om den biten... det som jag la märke till i artikeln var ett citat... jag klistrar in direkt från blaskan...
.
"När tidningen annonserade efter en recensent strömmade ansökningarna in, men Patricia Calhoun erkänner för Times:
– De flesta haschrökare är inte särskilt bra på kommatering. De är inget vidare på deadlines heller."
.

Jag hoppas och ber om att vi inte importerar den amerikanska synen på cannabis.
.
Hade detta varit för en massa år sedan då jag fortfarande var en aktiv narkoman så hade jag själv stått på barrikaderna och ropat om en legalisering av cannabis... att jag inte fixade att röka en enda holk eller joint utan att få kraftiga nojor de senaste 10 åren av mitt missbruk och mest bara mådde skit av att röka på spelade ingen roll... jag hade ju faktiskt inte en aning om att det berodde på mitt missbruk... jag var ju helt övertygad om att mina nojor var sanna... att jag hade jobbiga grannar... taskiga flickvänner... och var omgiven av en massa idioter som sabbade mitt liv.
.
Nu för tiden har jag inte de problemen... jag misstänker att det kan bero på att jag är drogfri.

 

Kommentera inlägget här :