Gruppen...

... är en kraft starkare än mig själv.
.
Jag blir lite då och då medveten om att jag befinner mig i en grupp som består på en hel del egenvilja... och med egenvilja menar jag lite olika sätt att se på saker och ting... mitt sätt att se på världen är inte alltid samma som min omgivnings... det blev jag väldigt påmind om alldeles nyss när vi började lägga upp strategin om hur, var och på vilket sätt vi ska medverka i lördagens äventyr... då vi ju ska springa ett maraton tillsammans som en grupp.
.
Det är intressant att ta del av en grupprocess... hur alla dessa egenviljor spretar och drar åt alla möjliga och omöjliga håll och kanter... och hur skönt och befriande det är när man till slut kommit överens... även om resan dit varit både stormig och konfliktfylld... nu har vi i alla fall gjort upp en plan som vi kan följa... tillsammans.
.
Att göra saker tillsammans i grupp är lärorikt och intressant... på många sätt.

Kommentera inlägget här :