Kärnkraft...

... är på tapeten idag.
.
Jag blir lite mörkrädd när det går upp för mig hur himla allvarlig ett kärnkraftshaveri är... när t.o.m. en fruktansvärd katastrof som tsunamin bleknar vid jämförelsen... hur den på något skevt sätt känns hanterbar vid en jämförelse... och ändå så fattar jag att jag håller på att jämföra pest och kolera... kanske för att jag känner mig helt jävla maktlös... och nästan lite smutsig när jag tittar på TV:n och läser i blaskan om tragedierna... jag vill inte vara en kille som frossar i katastrofer men kan naturligtvis lik förbannat inte låta bli att kolla på det som händer i Japan just nu.
.
Elektricitet och välstånd kan vara dyrt som fan... dödligt dyrt.
.
För ett litet tag sedan så gnällde jag lite över att min elräkning var så himla dyr... men i dagens perspektiv så är det ett lyxproblem utan dess like... priset som människorna i Japan får betala för sin elektricitet är ofattbar för mig... men jag förstår så mycket att det som händer i Japan idag kommer att få konsekvenser... konsekvenser som drabbar väldigt många... och att kärnkraft kan vara helt ofattbart farligt... länge... längre än vad jag kan förstå.

Kommentarer :

#1: Mia

jag kan bara hålla med... kram mia

skriven
#2: peter

kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :