En resa...

... till sommar och sol.
.
Kollade hur vädret skulle bli i Barcelona de närmaste dagarna... strålande sol och 28 grader varmt... och det kan jag leva med... det finns stora möjligheter för att jag ska få använda mina badbyxor och jag tänker inte packa ner några regnkläder eller tjocka vinterjackor... däremot så ska jag ta med mig kortbyxor och exponera min nordiskt bleka hud för solens ultravioletta strålar på Barcelonas gator och torg.
.
Mycket av en snabb liten resa till Barcelona består av resande...  det är bil, tåg, flyg och tunnelbana innan jag är framme... och i nödfall så lär jag väl få ta taxi den sista biten eftersom jag inte riktigt vet var mitt hotell ligger... men visst är det häftigt att det bara tar några timmar att ta sig från kossorna Brännebassalt till stadslivet i Barcelona.
.
Det är allt lite skoj att kunna se kossorna beta i hagen utanför mitt köksfönster.
.
Här sitter jag i mitt kök och planerar vilken väska jag ska packa ner lite kläder och sådant som jag anser mig behöva för några dagar i Barcelona... och när jag tittar ut genom mitt köksfönster så är den vyn nog så långt i från Barcelona man kan komma... för utanför mitt fönster ser jag kossorna gå och beta i hagen... och även om jag tror att man kan hitta både det ena och andra i Barcelona så tvivlar jag på att jag får se några kor beta där.

Kommentarer :

#1: Gabriella

Hej Peter. Vad ro givande det verkar att ha kossorna så nära. Ta med regnkläderna för då är det garanterat regnfritt under din tid i Barcelona. Ha det riktigt bra. Jag förmodar att du inte kommer att skriva här på ett tag. Eller??? Kram Gabriella

skriven
#2: peter

Nä du... jag tänker INTE ta med några regnkläder... ska bara vara borta i några dagar och är helt övertygad om att jag kommer att få fint väder varje dag ;-)... och jag har med mig min dator så om jag bara får en uppkoppling så kommer jag nog att få ner några ord här... kanske redan från flygplatsen i morgon bitti... vem vet?



kram

peter

skriven
#3: Gabriella

Ha,ha den uppmaningen uppskattades inte. Nej,nej ta dom inte med. Vi hoppas på regnfritt ändå.Kram

skriven
#4: peter

Jodå... uppskattad var uppmaningen... men eftersom jag ju är en väldigt velig kille som har svårt för att bestämma vad jag ska packa ner och lever efter devisen allt eller inget så kan du ju bara tänka dig hur mycket plats jag har kvar i min resväska... och då ska jag var borta i 4 dar... jag blir fan trött på mig själv ibland ;-)...



... som du förstår så finns det inte plats för dåligt väder i min resväska.



kram

peter

skriven
#5: Gabriella

Men peter, du är ju van att resa. När du varit ute och rest kolla vad du har i smutstvätt till dagarna du varit borta så kanske du får en aning mellan tummen och pekfingret vad som går åt. och nu får du ju solsäkert och behöver inte tänka på väderomslag. Kram

skriven
#6: peter

Jag vet... det är helt sinnesjukt.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :