Förkyld...

... med en solbränd flint.
.
Jag har bott på ett hotellrum med en minst sagt fungerande AC... den dånar så att jag knappt kan sova om nätterna och inte nog med det... jag är helt övertygad om att den har gjort mig så jävla förkyld att jag hade väldiga svårigheter att få till min nässköljning i morse... men jag ska strax lämna mitt kyliga hotellrum för att sätta mig på mitt plan hem till Sverige så det är ett övergående lyxproblem... precis som min brända flint nog också är... mitt skyddande hårsvall har minskat radikalt märker jag... väldigt radikalt t.o.m.
.
Annars så är det med blandade känslor som jag lämnar Barcelona för denna gången... efter några intensiva sköna dagar kan det ju vara skönt att komma hem till lugnet även om jag naturligtvis gärna hade stannat några dagar till... denna staden har definitivt tagit över efter Salzburg som min Europeiska favoritstad... mycket för närheten till stranden där det går att koppla några timmar lite då och då från stadens tempo när man känner för det.
.
Igår hamnade jag mitt i en politisk demonstration mot den ekonomiska politiken.
.
I går kväll när jag stod och väntade på min son på La Rambla hördes det helt plötsligt ett herrans oväsen... det var massor av demonstranter som slog i grytlock och förde väsen när de marscherade upp till ett torg där man hade slagit läger sedan några dagar/veckor i protest mot den ekonomiska politiken i Spanien... lite senare på kvällen passade vi på att besöka detta torg som då var överfyllt med sittande människor som applåderade en talare med "tysta applåder" (man sträcker upp armarna i luften och skakar på händerna)... det var en mäktig syn vill jag lova.

Kommentera inlägget här :