Heja Sverige...

... friskt humör.
.
Det är mycket "heja Sverige" nu... som igår när jag satt klistrad framför TV:n och kollade på Melodifestivalen... eller den heter kanske inte ens så längre... men det är ändå samma grej som när jag var barn och låtarna hette grejer som... "det börjar verka kärlek banne mig"... ett spektakel där vi jämför och tävlar i popularitet... och igår så var det verkligen spännande... tävlingar gillar jag... och naturligtvis så struntade jag i att heja på en speciell låt (det är liksom inte ens min typ av musik)... för mig var det bara en annan slags hockeymatch... och precis som jag kommer att göra i kväll så hejade jag på Sverige... inte för att det var den låt som jag gillade bäst utan bara för att han var... svensk... heja Sverige.
.
Heja Sverige friskt humör...
.
Jag kommer ihåg en gång för väldigt länge sedan när jag sydde på en svensk flagga på min jeansjacka... en polare till mig reagerade med bestörtning när han fick syn på min flagga och undrade om jag var rasist... och det händer att jag drar mig denna händelse till minnes lite då och då... för jag hade ju inte sytt på en svensk flagga på min jacka för att jag var rasist... jag sydde på den för att visa att jag var svensk... precis som många andra av de som jag träffade när jag var utomlands och flög vinge... vi visade helt enkelt vilket land vi kom från... och det var ingen som såg något fel i det... aldrig någonsin har jag träffat någon från ett annat land som förknippat en svensk flagga med rasism... har ni tänkt på att den kopplingen gör nog ingen... förutom vi svenskar själva.

Kommentarer :

#1: Bekele

Det var inget svenskt friskt humör! Finnarna körde över de de svenska hockeyspelarna. De borde hålla sig till innebandy...

skriven
#2: peter

Ja som det kan gå... men fan... det går fler tåg för det unga laget ;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :