Vill du ha rätt...

... eller vill du vara lycklig?
.
Frågan är befogad eftersom det under en dag ges massor av tillfälle att ta ställning till den... tänk efter själva... hur ofta hamnar man/jag inte i diskussioner om ditten och datten... den ena oviktigare än den andra... "vem är världens bästa fotbollspelare?"... "Vilket allsvenskt lag vinner allsvenskan?"... o.s.v. i all oändlighet.... det finns många åsikter om det mesta... och även jag kan ibland bli irriterad när Zlatan blir kritiserad eller när jag hör skitsnack om IFK Göteborg... enbart för att jag har en helt annan åsikt än den jag pratar med.
.
Det fanns en tid då jag och min kollega leffe kunde tömma en kina-restaurang genom att ha en minst sagt högljud diskussion om något så viktigt som Mona Salins tobleroneaffär... vi skrek åt varandra så saliven sprutade... människorna runt omkring oss flydde i panik eftersom de med största säkerhet trodde att det bara var en tidsfråga innan vi tog till våld i vår strävan efter att ha rätt i sakfrågan.
.
Ingen av oss blev lyckligare... vem som hade rätt eller fel har jag glömt bort men jag tycker att det är ganska skönt att slippa dessa diskussioner nu för tiden... de tog bara massor av energi som jag hellre vill lägga på betydligt trevligare saker... som att vara lycklig t.ex... för idag så väljer jag nog fan hellre att vara lycklig än att ha rätt... det är inte alltid som jag lyckas med det men oftare än förr i alla fall... och det är bra nog.
.
Det vet väl alla vem som är världens bästa fotbollspelare... eller?

Kommentarer :

#1: Gabriella.

Håller väldigt mycket med dig. Ibland får man fundera hur viktigt det är att ta striden i en diskussion. Jag tror att med åldern blir klokheten bättre. och det är skönt när man inser att man kan låta bli att hetsa upp sig även om man tycker olika. Kram och ha en fin helg.Gabriella

skriven
#2: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 3 nya vinnare imorgon!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/may/lordag-dagens-blogg-d.html#comment

skriven
#3: peter

Det är ju sååååå himla skönt att kunna välja sina strider... kanske har man trots allt blivit lite klokare med åren ;-)



kram

peter

skriven
#4: GratisFilmFörAlla

Checka in bloggen med nya coola filmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

skriven

Kommentera inlägget här :