Återfall...

... har jag inte tagit... än.
.
Jag är ju som bekant både alkolist och narkoman... faktiskt också en nikotinist (heter det så?)... och jag har ju beslutat mig för att prova på att leva utan att peta i mig varken alkohol, knark och de senaste åren även valt att leva som en rökfri rökare eftersom jag ju valt bort även nikotin... och även om jag bara tar beslut för en dag i taget så har jag lyckats hålla mig helt fri från alkohol och knark i 4936 dagar... och jag har faktiskt lyckats hålla mig helt rökfri i exakt... 2 år, 13 dagar, 9 timmar och 55 minuter.
.
Pudret under denna näsa är alltså inte knark utan slipdamm från vårt VågaVa-bygge.
.
Att jag inte tagit något återfall är egentligen ingen annat än ett mirakel... och det är nog viktigt för mig att jag påminner mig om det eftersom det är så lätt att "glömma bort" att jag är narkoman och alkolist... vilket väl inte är så konstigt när jag knappt kan komma ihåg när jag var drogsugen sist... och ta mig fan... det börjar bli väldigt långt mellan mina röksug också... visserligen kan jag lite då och då känna mig sugen på en cigg men det är inget som stör mig längre... och det är också nästan lite overkligt när jag tänker efter på hur det var de första dagarna när jag var rökfri.
.
Med drogerna var det faktiskt lite annorlunda... jag var nog jävligt trött på att knarka och supa.
.
Men jag får aldrig glömma vem jag är... mitt naturligt tillstånd som narkoman och alkolist är att peta i mig droger... det sitter liksom i ryggmärgen... och jag vet inte om jag skulle överleva ett återfall... men idag så har jag tagit ett beslut om att hålla mig drogfri hela dagen vad som än händer... och det är ett bra beslut... det vet jag.

Kommentera inlägget här :