Stormen...

... tog min telefon och mitt internet.
.
Det blåste ju ganska mycket igår... så även i Brännebassalt och det tog inte så lång tid innan både min telefon och mitt internet försvann... men det tog faktiskt ända tills klockan 22.00 innan strömmen också la av... och dra på trissor... strömen kom tillbaka redan vid 01.30-tiden... ett direkt resultat av att de grävt ner många av ledningarna de senaste åren... annars så hade jag nog varit strömlös en vecka nu.
.
Nu i skrivande stund så sitter jag i en telefonkö för att felanmäla min telefon... och det är ju tur att jag tränat mitt tålamod och har ett väl fungerande program som jag kan använda mig av i alla mina angelägenheter.
.
Tänka sig att det gick att köra hela vägen från Stockholm och hem på detta däck.
.
Försökte ju att få tag i någon som kunde hjälpa mig att laga mitt trasiga däck igår... men i Stockholm så var det stört omöjligt på en söndag... däremot så fanns det en väldigt trevlig och hjälpsam däckreperatör... hör och häpna... i Brännebassalt... och visst är det väl ändå ganska häftigt att världens mest tillgängliga däckreperatör råkar vara min granne... så i morse svängde jag bara inom honom och hämtade upp mitt jagade däck... vilket jag alldeles strax tänker montera på min fina om än lite smutsiga röda bil.
.
Och dra på trissor... medans jag skrev detta inlägg på min blogg svarade Telia och lovade att laga min telefon senast till på onsdag... det låter lovande... för jag vill ju gärna kunna ringa och komma in på nätet även när jag är hemma.

Kommentarer :

#1: Anonym

Oftast löser sig saker o ting som tur är ....men jag själv skulle nog behöva din manual för ditt tålamod just nu. Kram!

skriven
#2: peter

Min manual har jag fått från 12-stegsfilosofin... funkar ypperligt... för det mesta ;-)...



kram

peter

skriven
#3: Anonym

Å du har bestämt dig att döda denna bilen genom att inte tvätta den........Bilar mår BRA av att tvättas. Rekommenderar en Diamant med extra avfettning.

Vid Sannarp finns där en station som säljer sådan. :-))

skriven
#4: peter

Nej då jag tänker definitivt inte döda denna bil genom at inte tvätta den... handtvätt för 100 kronor... eller varför inte slå på stort... både insida och utsida för 150 kronor ;-).



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :