Viktökning...

... och fåfänga.
.
Det finns mer än "bara" fåfänga när jag tänker på min viktökning... denna insikt har kommit till mig genom ett eget intensivt studerande av vad en viktökning tillför mig i mitt eget liv... svaret är ganska kompicerat... min viktökning har gett mig mer än fler kilo peter... förvisso insikten om att jag är en fåfängd kille som inte riktigt tycker att bukfettma är så jävla sexigt... men... jag vill nog ändå påstå att det finns andra sidor än fåfänga att tänka på när det gäller alla mina nya kilo... som att jag kan störa mig på att dessa kilo inte riktigt lägger sig där jag vill ha dem... när jag kör yoga så kan jag t.ex. inte längre gå ner i barnets position på samma sätt som tidigare... för då får jag ingen luft... det stör mig.
.
Att jag blivit betydligt äldre med åren kan jag leva med... men helst utan bukfettma.
.
Men en annan sak som höll på att skrämma skiten ur mig var en annan "upptäckt"... jag var väl inte riktigt beredd när jag helt utan förvarning en vacker dag kunde känna mina bröst guppa när jag "trippade" nerför min trappa här hemma... inte så skoj... för att inte tala om alla dessa stön och stånk för att ta mig ur min egen bil.
.
En viktökning är så mycket mer än några kilo extra.

Kommentera inlägget här :