Zlatans självbiografi...

... låter som en bok som jag vill läsa.
.
Ta bara detta citat som handlar om när han blev hemskickad från landslaget av Lagerbäck... och vad Zlatan ångrar så här i efterhand...
.
"Jag borde ha fixat mer klass på den där skandalen när jag ändå blev utslängd. Jag borde ha slagit sönder en bar och kraschat en bil i fontänen där uppe på Avenyn och vinglat hem i kallingarna. Det hade varit mer en skandal på min nivå. Det här var trams."
.
... onekligen en kille som väljer att gå sin egen väg... och kanske precis det som gjort honom till en av världens bästa fotbollsspelare... Zlatan är lite grann som Indien... inte så mycket "lagom" utan istället någon man älskar... älskar att hata... hatar... eller hatar att älska... allt eller inget... och kanske är det just därför som jag gillar honom så skarpt.
.
Någonting säger mig att det finns fler kapitel att skriva om Zlatan... storyn fortsätter.

Kommentera inlägget här :