Dubbelbokningar...

... och långa telefonsamtal.
.
Jag ringde ett långt samtal igår... det varade inte ens en minut men det var ändå ganska långt eftersom jag ringde till ett hotell i Indien för att berätta att jag dubbelbokat mig och inte ville bo på deras hotell... när han svarade i andra änden på tråden slog det mig att han inte pratade svenska... och att jag var tvungen att koppla över till engelska omedelbums... det var inte helt enkelt ska jag säga... på en väldigt hackig skolengelska försökte jag förklara att jag dubbelbokat... det gick inte så bra.
.
Eftersom jag ju fått ett mail där det bekräftades att jag bokat hotellet till oss så försökte jag då istället skriva till dem för att avboka våra platser... på engelska... det gick inte heller så bra...
.
Jag vet ju att jag egentligen kan engelska... men jag måste ställa om hjärnan först.
.
Jag är helt övertygad om att det kommer att funka bra med min engelska när jag väl kommer ner till Indien men jag behöver helt klart några dagar innan jag ställt om hjärnan till ett annat språk innan det funkar som jag vill.
.
Dubbelbokningen vet jag inte riktigt om jag lyckats avboka... jaja den som lever får se.

Kommentera inlägget här :