Möten...

... står på schemat idag.
.
Massor av möten faktiskt... eftersom jag bygger VågaVa-hus i Ljungby (snart inflyttningsklart) så har jag fått packa ihop mina möten som jag har i Halmstad till en och samma dag... och den dagen är idag... och jag gillar möte med olika människor... det är inte som förr i tiden då jag var en aktiv missbrukare... då var jag ju livrädd för att möta människor och tvungen att "medicinera" mig till en "lagom" nivå... som kunde skifta efter vad för slags möte det handlade om... att knalla upp full på soc. funkade ju inte... på soc. var det en liten dos amfetamin som gällde.
.
Vårt VågaVa-hus är snart klart för inflyttning... det är ett spännande äventyr.
.
Idag så har jag inte längre några doseringsproblem när jag ska träffa människor... det är himla skönt att slippa dessa problem i mitt liv... nu för tiden så är jag alltid närvarande i mina möten med mina medmänniskor... eller ja... jag är i alla fall inte drogad... det händer väl att jag sitter och tänker på något annat om det är ett väldigt, väldigt tråkigt möte... men det händer inte så ofta... för det mesta så träffar jag intressanta människor i mitt jobb... eller så är det så enkelt att nu när jag inte är så jävla självcentrerad som i mitt missbruk så är jag också lite mer nyfiken av mig... andra människor har med andra ord blivit betydligt intressantare.

Kommentera inlägget här :