Tågkaos...

... är nog allt lite olika från land till land.
.
Läser i blaskan idag om att 500 passagerare hade fått vänta i flera timmar på att tåget skulle köra vidare... tidningen beskriver en smärre katastrof och väljer vidare att varna för det kaos vi ännu inte har upplevt när de ändå är i farten... nämligen hur jävligt det kommer att bli i vinter för alla tågresenärer... det ska jag tänka på när jag åker tåg i vinter... i Indien... i går fick jag berättat för mig att det är inte alltid som tågen går på exakt utsatt tid... en gång hade hon som berättade detta för mig t.o.m. varit med om att tåget gick 3 timmar före utsatt tid... det är heller inte riktigt säkert att tåget som vi ska åka med går från den perrongen som det står på biljetten... och om ett tåg skulle råka vara försenat så där en 11-12 timmar är det ingen som hetsar upp sig för det... allting är relativt... och jag kan inte låta bli att undra vad blaskan hade skrivit om detta inträffat i Sverige... krigsrubriker och ett visst tandgnissel kanske... eller?
.
Jag ser med spänning fram emot att åka tåg i Indien... med allt vad det kan innebära.

Kommentera inlägget här :