Tiden...

... bara rusar fram.
.
Mina rutiner blev kraftigt störda i morse när min blogg inte fungerade... jag gick upp extra tidigt för att hinna med att blogga innan jag rusade iväg för att föreläsa lite tidigare än vanligt... och det var med en viss frustration som jag insåg att det inte skulle kunna göras eftersom jag möttes av att meddelande om att det var något fel på bloggen... inget som jag kunde göra någonting åt helt enkelt.
.
Det kan vara rätt skönt att ha lite rutiner att hänga upp livet på i en stressad miljö.
.
Det är väl inte hela världen att inte hinna med att blogga... så mycket självinsikt har jag att jag fattar den relativa betydelsen av mitt skrivande här... men det är viktigt för mig själv att försöka få iväg en daglig blogg... inte för att jag har så himla mycket klokt att säga utan mer för att jag ska hålla min rutin... och de dagarna som jag har väldigt svårt för att hitta på någonting att skriva är paradoxalt nog väldigt bra för mig.
.
Visserligen så känns inte skrivkramp så himla skönt men å andra sidan så är det viktigt för mig att lära mig skriva på rutin... i alla fall om jag någon gång skulle vilja förverkliga min dröm om att skriva en bok... för en bok skriver sig inte själv... nä det är ju en jävla massa ord som ska skrivas ner... ord som bildar meningar... meningar som förhoppningsvis berättar en historia som man pallar att läsa... och då helst en historia som jag själv hittar på... och fan... det är ett jävla jobb och ingen som jag tror mig fixa enbart på inspiration.

Kommentarer :

#1: Gabriella

Tycker förstås att det är kul när man hinner läsa din blogg på dagen, men går lika bra på kvällen =) Och jag tycker du har vettiga saker att säga varje dag. och din kommande bok blir säkert hur bra som helst. Du är otroligt bra på att uttrycka och beskriva dig själv och allt runt omkring. Kram

skriven
#2: peter

Jätteskoj att läsa dina uppmuntrande ord... tack.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :